Senin, 09 November 2015

Adakah Pemikiran Anda Mendapatkan Anda Sakit?

Adakah Pemikiran Anda Mendapatkan Anda Sakit?

Kebanyakan orang tidak mahu percaya bahawa mereka telah menyebabkan penyakit mereka sendiri. Ia lebih mudah untuk menjadi mangsa rawak kuman "anda ditangkap". Ia lebih diterima untuk mempercayai bahawa seseorang yang "memberikan anda" penyakit ini, dan bahawa hanya salah anda telah berada di tempat yang salah pada waktu yang salah. Mencari kesalahan atau menyalahkan tentang bagaimana anda jatuh sakit bukan niat saya. Walau bagaimanapun, memahami peranan Pemikiran bawah sedar anda dan perasaan bermain dalam mempengaruhi sistem imun anda boleh membantu anda mencegah penyakit masa depan. Tambahan pula, apabila anda menerima bahawa fikiran anda menjejaskan kesihatan anda, anda juga belajar bahawa mereka boleh membantu anda dalam pemulihan yang lebih cepat.

Anda mungkin keberatan untuk percaya bahawa fikiran mempunyai kuasa untuk membuat anda sakit. Tetapi satu contoh yang jelas bagaimana orang mencapai pemulihan diri melalui kepercayaan mereka dilihat dalam kesan plasebo. Plasebo telah didokumenkan berkesan pada apa-apa dari melegakan kesakitan, sama ada fizikal atau emosi, kepada kanser. Ini bukan satu fenomena baru, malah ahli falsafah Greek Plato menulis mengenainya. Doktor aktif digunakan plasebo selama beratus-ratus tahun tetapi menjadi istilah perubatan pada tahun 1785.

Ia mengelirukan bahawa terdapat seolah-olah menjadi sedikit malu dikaitkan dengan penyembuhan dari plasebo, bukan bergembira. Ia diperkatakan seolah-olah anda "tertipu" ke dalam penyembuhan diri sendiri, bukannya meraikan keupayaan anda untuk menyembuhkan diri sendiri dengan fikiran dan perasaan anda. Setiap kali anda mengambil ubat-ubatan farmaseutikal, anda menjalankan risiko kesan sampingan yang tidak diingini, kontra untuk gejala-gejala lain di samping menghabiskan wang untuk hak istimewa!

Apakah kesan plasebo?
Kesan plasebo ditakrifkan sebagai perubahan dalam badan yang berlaku akibat kepentingan simbolik yang mana satu ciri-ciri untuk acara atau objek. Ringkasnya, pil, suntikan, sentuhan penyembuh yang dipercayai mempunyai kuasa untuk menyembuhkan, dan ia tidak!

Kajian menunjukkan bahawa di suatu tempat di antara 30 - 50% daripada penduduk menyembuhkan dengan kesan plasebo. Dalam penggunaan anti-depressants julat adalah lebih tinggi, yang dianggarkan sehingga 90%. Ia memberi kuasa untuk menyedari bahawa anda mempunyai keupayaan untuk menyembuhkan diri sendiri.

Walau bagaimanapun, terdapat satu lagi sampingan dengan cerita ini: terdapat kesan bertentangan dengan plasebo. Kembar kejahatannya dipanggil "Nocebo" kesan. Nocebo yang sekuat plasebo, tetapi dalam arah yang bertentangan. Dengan kata lain, pemikiran negatif boleh membuat anda sakit, sama seperti pemikiran yang positif boleh membuat anda juga.

Satu kejadian sering berulang yang berlaku pada tahun 1957 contoh plasebo dan Nocebo kesan pada pesakit, Encik Wright. Diberitahu bahawa tumor besar beliau adalah kanser sistem limfa, doktor beliau ditawarkan formula kimia baru yang dipanggil "krebiozen" untuk rawatan. Ia telah disebut-sebut oleh media sebagai penawar ajaib, tetapi penubuhan perubatan adalah kurang yakin.
Kanser Wright telah setakat ini dikemukakan bahawa pakar-pakar perubatan mulanya dianggap mengeluarkan daripada sesuatu kajian penyelidikan, tetapi akhirnya mengatakan beliau sebagai pengecualian belas kasihan. Apa yang berlaku seterusnya adalah di mana "keajaiban" datang dalam Encik Wright mempunyai apa-apa perubahan yang besar dalam keadaan.; tumor menyusut hampir tidak dapat dikesan, dia mendapat berat badan SEHINGGA akhbar tempatan melaporkan bahawa ubat itu tidak berguna. Selepas membaca laporan berita, keadaan Encik Wright dengan segera bertambah buruk.

Para doktor, menyedari kuasa suggestibility dalam keadaan Encik Wright, memberitahunya bahawa dos mereka memberi dia tidak potensi penuh. Mereka menyatakan mereka akan memulakan dengan dos yang kuat, yang sebenarnya hanya air steril. Beliau kemudian menunjukkan peningkatan serta-merta dan dramatik lagi. Malangnya, surat khabar lagi menjejaskan doktor dengan melaporkan krebiozen tidak bernilai terhadap kanser. Keadaan Encik Wright diterbalikkan dengan segera, dan beliau meninggal dunia tidak lama selepas itu.

Plasebo boleh menyembuhkan; Nocebo boleh membahayakan. Ia telah dianggarkan bahawa 70% daripada pemikiran harian kita adalah negatif dan tidak diperlukan. Apabila anda tidak menggunakan minda sedar anda dalam perbualan, penyelesaian masalah, perancangan atau aktiviti-aktiviti lain yang serupa, fikiran bawah sedar anda sedang menjalankan aliran berterusan pemikiran. Ini tidak walaupun berhenti apabila anda tidur. Berapa banyak hidup anda dilaksanakan dengan keganasan, negatif dan ketakutan diterapkan daripada menonton, membaca dan mendengar berita yang tidak baik?

Anda mungkin tidak menyedari aliran berterusan negatif diri bercakap dari suara hati anda. "Bagaimana anda boleh mengatakan bahawa saya tidak boleh percaya betapa bodohnya aku, .. bagaimana hodoh, saya tidak boleh berbuat demikian ..." Kritikan dari zaman kanak-kanak; kenangan tidak berpuas hati diejek, meletakkan. Semua kata-kata ini disimpan dalam minda bawah sedar anda. Kata-kata ini bukan sahaja menghalang anda dalam hidup pada masa sekarang, tetapi kini anda tahu bahawa mereka juga mempunyai keupayaan untuk mendapatkan anda sakit!

Bagaimana anda mematikan kesan Nocebo itu? Bagaimana anda berhenti bercakap diri yang negatif dan menggantikannya dengan sokongan, penyayang, Ia mengampuni kata-kata untuk diri sendiri? Terdapat banyak strategi yang berkesan yang akan mengambil amalan sedar dan berterusan sehingga positif bercakap sendiri baru dan tabiat yang ditubuhkan. Ini boleh dicapai dengan menggunakan pelbagai campur tangan terapeutik yang berbeza dan dengan memberi tumpuan perasaan anda, pemikiran dan juga menggerakkan badan anda. Pastikan anda mencari yang baik dalam lain dalam hidup anda dan anda akan mendapati ia. Beri perhatian kepada ceramah diri anda dan menggantikan negatif dengan positif. Terdapat begitu banyak baik di sekeliling anda apabila anda melihat untuk itu!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar