Senin, 09 November 2015

Halfway-House - Long Term Pemulihan Penagihan

Halfway-House - Long Term Pemulihan Penagihan

Apa yang berlaku dalam dadah atau alkohol pusat pemulihan adalah apa yang semua orang tertanya-tanya. Artikel ini adalah hal suatu penagih yang menghabiskan bulan di sebuah pusat pemulihan dan keluar yang demikian orang yang lebih baik. Memasukkan semula kehidupan selepas masa yang lama dalam pemulihan boleh menjadi kemudahan tidak selesa tetapi rawatan seperti Halfway-rumah boleh membantu.

Menurut kebanyakan pusat-pusat pemulihan dadah, pemulihan tertumpu kemudahan rawatan seperti Halfway rumah jauh boleh meningkatkan peluang pemulihan ketagihan yang berpanjangan. Dalam kemudahan ini penagih bukan sahaja dibantu untuk mendapatkan semula statusnya dalam masyarakat tetapi ia juga membolehkan dia untuk menyelesaikan isu-isu yang tidak dapat diselesaikan dan memperbaiki tingkah laku dan pendekatan terhadap kehidupan. Ini semua disediakan manakala penagih adalah pada masa yang sama dalam persekitaran yang selamat.

Setiap pemulihan mempunyai peraturan sendiri dan dua buah rumah pemulihan yang berbeza mungkin atau mungkin tidak mempunyai kaedah-kaedah dan peraturan-peraturan yang sama. Perkara-perkara berikut disediakan di bawah adalah beberapa perkara yang biasa Halfway-rumah dan pusat-pusat pemulihan alkohol dan dadah yang digunakan untuk pemulihan jangka panjang penagih daripada ketagihan.

Penduduk adalah digalakkan untuk menghadiri mesyuarat dan majlis keramaian. Ia membolehkan pulih penagih untuk mendapatkan kumpulan sokongan dan menjadi lebih selesa menghadiri mesyuarat atau perhimpunan. Program ini memberi tumpuan dalam mengubah tingkah laku individu dan pendekatan terhadap orang lain.

Setiap penduduk perlu mendapatkan Home-kumpulan. A Home-kumpulan adalah mesyuarat Program 12 langkah tertentu yang bermastautin pulih membuat komitmen menghadiri setiap minggu. Ini adalah cara untuk membantu penagih pulih untuk berkongsi pandangan mereka kepada penagih pulih lain dan juga belajar untuk setiap pengalaman orang lain. Ini adalah salah satu strategi kebanyakan pusat pemulihan dadah untuk membantu penagih berinteraksi antara satu sama lain.

Dadah dan alkohol Kebanyakan pusat pemulihan akan mempunyai penduduk mendapatkan penaja. Penaja ialah orang yang bertanggungjawab membimbing penagih atau pemastautin melalui semua langkah-langkah Program 12 Langkah. Dia juga harus menawarkan sokongan sepanjang penginapan di Halfway-rumah.

Melaksanakan kerja-kerja harian mereka. Semua penduduk di Halfway dalaman diperlukan untuk menjalankan kerja-kerja harian termasuk memasak, pembersihan dan kerja-kerja lain. Ini membantu mereka untuk mengekalkan yang bersih sekitar.

Dapatkan kerja. Penagih dadah atau alkohol mungkin telah kehilangan kerja mereka dalam proses mereka ketagihan. Satu perkara yang pasti ialah kerja boleh menjadi satu cara untuk membantu mereka menyokong diri mereka sendiri. Ia boleh menjadi satu cara untuk melaksanakan kerja-kerja mereka secara serius dan mempelajari kemahiran tentang pengurusan wang. Penduduk digalakkan dan membantu untuk mendapatkan pekerjaan yang boleh membantu mereka menjalankan tugas tanpa pergantungan dadah.

Ikut rumah ketetapan di luar di mana penduduk dijangka berada dalam premis rumah pada masa yang tertentu. Pada masa itu penduduk tidak dibenarkan untuk meninggalkan Keadaan hidup tanpa seorang lagi penduduk dengan dia atau dia.

Pemastautin adalah dibenarkan untuk mengambil bahagian dalam kaunseling Pesakit Luar. Dalam kaunseling pesakit luar, penduduk dikehendaki hadir dalam sesi kaunseling dengan kaunselor dari luar.

Setiap penduduk dijangka menyumbang sedikit kepada persekitaran hidup mereka dengan mengambil bahagian dalam mesyuarat rumah.

Setelah mengetahui semua peraturan-peraturan ini dan peraturan-peraturan yang Halfway-rumah, seseorang boleh membuat fikiran mereka tidak akan ke rumah pemulihan. Tetapi kebanyakan pusat-pusat pemulihan dadah akan mengesyorkan pergi ke Halfway dalaman bagi pemulihan ketagihan jangka panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar