Senin, 09 November 2015

Rendah Gejala Count Platelet - Bagaimana Mengekalkan Platelet Normal Pengiraan Julat

Rendah Gejala Count Platelet - Bagaimana Mengekalkan Platelet Normal Pengiraan Julat

Idiopathic Trombositopenia Purpura adalah suatu keadaan yang dicirikan oleh kiraan platelet yang rendah. Keadaan ini adalah disebabkan oleh masalah dalam sistem imun. Pertahanan badan telah pergi serba salah dan telah mula untuk menyerang platelet dalam cara yang tidak normal. Sistem imun memusnahkan sejumlah besar thrombocytes. Pelbagai kiraan platelet normal ialah kira-kira 150,000 hingga 400,000.

Yang Biasa Platelet Rendah Gejala Count

Bagi mereka yang mengalami Gangguan ITP Darah banyak kali terdapat platelet sedikit akan berkurangan kepada 100,000 atau 50,000. Tetapi apabila tahap berkurangan sedikit daripada 20,000 baik maka masalah boleh mula. Major platelet Rendah gejala kiraan berlaku pada peringkat ini.

Beberapa gejala yang paling biasa ialah:

1) Petechiae - kecil tompok lebam kecil di bawah kulit
2) Pelbagai lebam tanpa sebarang trauma
3) Pendarahan gusi
4) kemalasan
5) Rasa Sakit
6) Pendarahan boleh berlaku dalam air kencing dan najis

Gejala atau tanda-tanda biasanya tidak teruk tetapi memang memerlukan perhatian. Adalah lebih baik untuk melakukan apa yang diperlukan untuk mengelakkan perkara ini daripada berlaku. Dan ya terdapat cara semula jadi untuk mencegah penurunan ini platlet. Percaya atau tidak ubat semula jadi mempunyai pelbagai cara pemakanan, pemakanan dan herba untuk membantu platelet peningkatan dan mengekalkan tahap yang normal.

Kaedah semula jadi kurang drastik dan mempunyai kesan sampingan yang kurang. Dan banyak kali jika dilakukan dengan betul mereka tidak mempunyai sebarang kesan sampingan. Petunjuk menggunakan makanan tambahan herba yang betul untuk menyokong kesihatan anda. Ada kalanya anda akan perlu untuk menggabungkan semula jadi dengan konvensional tetapi biasanya anda boleh menggunakan pendekatan konvensional yang lebih ringan dan bukannya berakhir menggunakan langkah-langkah drastik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar