Senin, 09 November 2015

EFT dan Kanak-kanak: Bagaimana EFT Boleh Membantu Anak Anda Berjaya

EFT dan Kanak-kanak: Bagaimana EFT Boleh Membantu Anak Anda Berjaya

Peperiksaan musim cepat menghampiri dan beberapa kanak-kanak sudah mula persiapan mereka.

Bagaimana EFT (Teknik Kebebasan Emosi) membantu?

Sekolah sedang menyiapkan diri untuk melontarkan gila terakhir untuk melengkapkan sukatan pelajaran, memberi amaran kepada murid-murid mereka itu melainkan jika mereka menyerahkan kerja kursus mereka, mereka tidak akan berjaya. Guru-guru, ibu bapa dan pelajar sudah merasakan pergolakan lemah kebimbangan teks.

Pertama, EFT cepat boleh melepaskan kebimbangan - penyelidikan dengan kembali veteran perang menunjukkan bahawa walaupun beberapa menoreh pusingan mengurangkan kebimbangan, tekanan dan kebimbangan. Jika EFT cepat boleh mengurangkan tekanan dan trauma pengalaman dalam perang, kanak-kanak berasa tekanan menunjukkan prestasi yang baik dalam situasi peperiksaan adalah aplikasi berguna untuk teknik ini.

Di samping itu, EFT amat berguna untuk menyokong pembelajaran. Ramai kanak-kanak bayangkan memasuki bilik peperiksaan dan fikiran mereka dengan serta-merta akan kosong, tidak kira berapa banyak semakan yang mereka telah lakukan. Beberapa pusingan menoreh untuk mengurangkan yang takut sesuatu yang tidak semestinya benar, tetapi wujud - sekurang-kurangnya sekarang - hanya dalam fikiran mereka, benar-benar boleh membuka mereka sehingga berjaya.

Atlet dalam latihan menggambarkan diri mereka menang. Teknik Kebebasan Emosi boleh digunakan untuk membantu kanak-kanak menggambarkan diri mereka membuka kertas ujian, mencari soalan-soalan yang telah disemak semula dan gembira menulis segala yang mereka telah belajar dalam bentuk yang sesuai dalam buku jawapan. Selepas beberapa jenis menoreh pusingan, mereka juga boleh mendapati diri mereka hampir tidak sabar untuk berada di dalam bilik peperiksaan.

Proses semakan juga boleh disokong melalui EFT. Berapa kali anda mendengar seruan dari anak anda "ia hanya tidak tinggal di kepala saya"? Beberapa pusingan mengetuk pembelajaran dengan mudah, membuat rasa maklumat dan mengekalkannya sering boleh menjadi semua yang diperlukan untuk mengubah seorang kanak-kanak ke dalam kecewa yakin, satu yang bersedia.

Sebagai masa peperiksaan semakin hampir, EFT boleh digunakan untuk membantu kanak-kanak tidur dengan baik, berehat, menyimpan maklumat yang mereka telah diserap dan menyusun semula maklumat dengan cara yang bijak dan sesuai.

Kanak-kanak suka EFT dan secara amnya mengambil masa untuk dengan cepat dan mudah. Kanak-kanak kecil suka mengetuk sendiri "butang ajaib" mereka di muka, bahagian atas badan dan tangan, atau walaupun pada mainan mereka sebagai pemain gantian. Mereka sering akan mengajar rakan-rakan mereka untuk memanfaatkan juga. Kanak-kanak yang lebih tua, yang sering sensitif tentang bagaimana mereka muncul untuk kawan-kawan, boleh diajar untuk memanfaatkan unobtrusively - membolehkan mereka meneroka di dalam bilik peperiksaan untuk membantu mereka untuk mengingati apa yang mereka telah menyemak semula jika sesuai.

Dengan cara ini, EFT boleh membantu kanak-kanak untuk berehat dan berjaya setiap langkah perjalanan untuk mencapai potensi penuh mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar