Senin, 09 November 2015

Neti Pot Garam - Tiga Perkara Sneaky untuk Elakkan

Neti Pot Garam - Tiga Perkara Sneaky untuk Elakkan

Garam periuk neti - ia mesti ada yang selamat, selesa pengalaman pengairan hidung. A neti resipi penyelesaian periuk biasa memerlukan pencampuran 8 auns tulen, air suam dengan sedikit penumpukan 1/4 sudu teh garam tulen. Tetapi apa sebenarnya yang garam tulen bermakna?

Jika ia cukup tulen untuk taburkan di kentang goreng anda, apakah cukup tulen untuk periuk neti anda?

Mungkin tidak, dan di sini sebabnya. Hanya kerana sesuatu yang lazat tidak bermakna ia selamat untuk rongga hidung anda. Lagipun, kita tidak meletakkan pai epal di hidung kita, adakah kita? Jadi, apabila memilih garam periuk neti, semak label mereka, terutama cetakan halus, menjaga rajawali mata keluar untuk ketiga-tiga perkara sneaky yang - seperti pai epal yang ibu - yang terbaik disimpan tegas daripada rongga hidung kita.

Neti Pot Penyelesaian: Tiga Perkara yang Elakkan

1. Iodin. Dari membaca label garam Morton anda, anda mungkin tahu bahawa iodin adalah nutrien perlu, tetapi apa label tidak katakan ialah iodin dalam larutan periuk neti anda boleh merengsakan petikan sensitif hidung anda. Adakah anda tahu bahawa iodin tidak pun berlaku secara semulajadi dalam garam? Sebaliknya, ini Morton dan syarikat lain telah menambah iodin sebagai makanan tambahan untuk membantu mencegah kes-kes yang tidak menimbulkan thyroidism. Oleh itu, walaupun iodin ini telah membantu pertempuran beberapa gejala cukup jahat termasuk goiter, kemurungan, dan keletihan yang melampau, ia dibuat ia hanya sedikit lebih keras untuk peminat pengairan hidung untuk mencari baik garam periuk neti - yang layak keseimbangan untuk memastikan, tetapi satu untuk sedar.

2. Agen Anti-caking. Jika anda membayangkan bekas biru klasik garam Morton, anda akan melihat seorang gadis kecil dengan payung. Near gadis itu adalah slogan yang kini terkenal, "Apabila hujan, ia menuangkan." Ini mengiklankan bahawa garam tidak akan menyumbat salur semasa kes kelembapan yang tinggi. Ini adalah berita baik apabila pengasinan kentang goreng dalam hujan lebat, tetapi tidak begitu besar apabila membeli-belah untuk garam periuk neti. Mengapa? Kerana sesuatu yang ditambah adalah menyebabkan garam mengalir dengan bebas, dan sesuatu yang agen anti-caking. Untuk melihat sama ada agen anti-caking mengintai dalam pilihan garam periuk neti anda, semak cetakan halus label garam anda. Tambahan ini sneaky mempunyai nama-nama teknikal yang berbunyi seperti kalsium silikat atau prussiate kuning soda, dan mereka terbaik disimpan jauh dari periuk neti. Bukan sahaja mereka tidak berlaku dalam garam secara semula jadi, tetapi ramai agen anti-caking bahkan tidak larut dalam air, menjadikan mereka pilihan yang miskin terutamanya untuk pengairan hidung.

3. Besar, Chunky Grains Garam. Apabila ia datang kepada garam periuk neti, lebih halus tanah yang lebih baik. Lagipun, anda mahu garam untuk membubarkan sepenuhnya di dalam air dan mengalir dengan bebas melalui rongga hidung anda. Jika, bagaimanapun, hanya garam tulen yang disediakan mempunyai bijirin yang lebih besar daripada apa yang anda suka, anda masih mempunyai beberapa pilihan. Jika anda mempunyai pengisar garam berguna, anda hanya boleh mengisar kristal untuk jantung anda, atau, kandungan hidung dan bukan itu ini. Jika anda tidak mempunyai pengisar, anda masih boleh menggunakan garam jika anda tidak keberatan bekerja sedikit lebih keras, dan menunggu lebih lama, untuk itu untuk membubarkan sepenuhnya di dalam air suam anda.

Ringkasan: Penyelesaian Neti Sekiranya meniru Air mata & peluh. Penyelesaian pengairan hidung akhir anda adalah seperti semula jadi kepada badan yang boleh, menyerupai konsisten masin air mata dan peluh kami. Tips Label semakan dan gambar boleh didapati di http://www.neti-netti-pot.com/neti-pot-salt.html. Ingat, dalam kotak mesra neti-paling anda garam, anda tidak akan mencari ejen iodin, anti-caking, bijirin besar - atau ganjil keping pai epal untuk perkara itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar