Senin, 09 November 2015

Belajar Cara Mencegah Berpeluh

Belajar Cara Mencegah Berpeluh

Belajar bagaimana untuk mencegah berpeluh boleh membantu mengembalikan keyakinan diri anda. Dengan strategi yang betul di bawah tali pinggang anda, anda boleh membuat penampilan awam tanpa meninggalkan lopak di belakang anda. Berjuta-juta rakyat Amerika mengalami hiperhidrosis atau peluh berlebihan. Seperti anda, ramai daripada mereka bersedia untuk membebaskan diri daripada ketakutan dan kebimbangan awam yang biasanya mengiringi keadaan ini biasa.

Salah satu yang pertama dan yang paling penting perkara-perkara yang anda perlu belajar untuk lakukan adalah untuk bertenang. Walaupun ini mungkin kelihatan lebih mudah berkata daripada dilakukan, belajar bagaimana untuk mengekalkan ketenangan semasa dalam keadaan tekanan yang melampau mempunyai banyak kelebihan. Anda akan goyah walau apa yang datang cara anda, orang akan mengagumi anda, dan yang paling penting, anda akan kekal lebih kering lebih lama. Lebih banyak anda membenarkan diri anda untuk bekerja di mana-mana keadaan yang lebih anda mungkin perlu membayar untuk itu dalam peluh kemudian.

Bagi kebanyakan orang hiperhidrosis tidak hanya sebab-sebab fisiologi, tetapi orang-orang psikologi juga. Badan bertindak balas kepada perubahan dalam tahap kebimbangan dengan memanaskan dan ini mewujudkan peluh lagi. Sebahagian dari teknik umum untuk berurusan dengan keadaan tertekan tanpa melanggar berpeluh berputar di sekitar latihan pernafasan dalam, kiraan senyap satu hingga sepuluh dan kemudian turun semula, dan persiapan mental sebelum membuat penampilan awam. Anda mungkin akan mendapati bahawa selepas anda membuat usaha untuk mewujudkan yang tenang, negeri sejuk fikiran sebelum meninggalkan rumah tapak tangan, ketiak, muka dan leher kekal amat kering.

Terdapat beberapa herba dan semula jadi persediaan topikal yang boleh membantu anda melihat yang terbaik dalam penampilan awam. Diuretik membantu untuk mengalihkan bekalan air yang berlebihan anda terus ke pundi kencing anda. Dengan cara ini anda boleh membuang air kecil pada masa yang anda pilih, dan bukannya berpeluh tanpa kawalan pada suatu waktu tertentu. Kedua-dua burdock dan astragalus amat berkesan dalam langkah ini. Namun anda boleh membuat satu penyelesaian yang mudah di rumah dengan memerah jus beberapa lemon ke dalam segelas air suam dan menghirup ia sepanjang hari.

Anda boleh memohon sifat rawatan topikal berasaskan seperti minyak pokok teh atau ahli sihir hazel ke kawasan-kawasan yang menjadi kebimbangan utama. Ini membantu untuk mengeringkan kulit dan menghalangnya daripada menghasilkan kelembapan yang berlebihan. Sifat astringen mereka juga membuat mereka prestasi terbaik apabila ia datang kepada bau kawalan.

Satu lagi perkara yang perlu diingat kerana anda belajar bagaimana untuk mencegah berpeluh adalah bahawa minuman sejuk sering tidak sejuk penghidap hiperhidrosis banyak. Apabila termostat dalaman anda adalah secara berterusan dalam overdrive, walaupun kaca ais sejuk air boleh merangsang berpeluh. Ini adalah kerana badan deria sejuk pesat turun yang telah disebabkan oleh minuman dan cepat memanaskan diri untuk mengimbangi perbezaan suhu. Apabila anda cuba untuk tinggal cuba kering untuk menyimpan minuman anda pada suhu bilik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar