Senin, 09 November 2015

The Amazing Healing Power Jus Lemon Fresh

The Amazing Healing Power Jus Lemon Fresh

Limau hina. Sebahagian besar daripada kita menggunakannya secara teratur, tetapi adakah anda tahu bahawa limau dan jus limau yang sangat kuat dari segi kesihatan dan penyembuhan dalam tubuh?

Sifat-sifat pemakanan Jus Lemon Fresh
Lemon berbangga 3 komponen utama dari segi pemakanan

Jus limau dan lemon adalah tinggi dalam Vitamin C - 1/4 cawan sebenarnya mengandungi 47% daripada RDA vitamin kesihatan menggalakkan ini. Vitamin C sudah tentu adalah perlu untuk fungsi optimum sistem imun. Itulah salah satu sebab mengapa lemon telah sejarah telah dihargai oleh pelayar dan pelombong di tempat yang jauh.
Lemon dan limau mengandungi paras tinggi flavonoid fitonutrien dipanggil glikosida flavonol. Nutrien ini mempunyai antibiotik, penyakit berlawan hartanah. Sebagai contoh, ia telah dilihat di kampung-kampung di Afrika bahawa pengenalan lemon segar untuk diet harian melindungi rakyat terhadap kontrak taun.
Lemon dan jus limau kaya dengan limonins. Ini fitonutrien yang tinggi dengan antioksidan, yang perlahan penuaan selular. Selain itu, mereka telah dikaitkan dengan perlindungan terhadap pembentukan sel-sel kanser.
10 Perkara Lemon Juice Boleh Lakukan Untuk Kesihatan Anda
Berikut adalah beberapa cara yang minum lemon segar Juiced dan limau boleh membantu badan untuk sembuh.

Menjelaskan perut - walaupun di luar berasid jus badan, lemon mempunyai kesan alkalizing dalam badan. Ini menyokong penghadaman dan penyingkiran
Memperbaiki tona kulit - lemon dan limau jus, dengan tahap yang tinggi antioksidan dan vitamin C menyokong kulit yang sihat dan berseri.
Sakit gigi - jus lemon segar, digunakan secara langsung kepada gusi boleh mengurangkan kesakitan dari sakit gigi.
Sakit tekak - berkumur dengan campuran 50/50 jus lemon dan air dapat menghilangkan sakit tekak.
Pembersihan darah - lemon Juiced merangsang pengeluaran hempedu di dalam hati dan menyokong pembersihan sel-sel darah.
Flushes bakteria dari badan - Jus lemon bekerja sebagai diuretik untuk membantu badan menyingkirkan patogen. Ia dikatakan bahawa ini adalah mengapa jus minum lemon setiap hari boleh membantu mereka yang sakit sendi.
Kehilangan berat badan - kerana sifat-sifat pembersih, minum jus lemon segar boleh membantu mengurangkan berat badan anda. Sememangnya terdapat program penurunan berat badan yang dikenali sebagai Master Cleanse yang menggunakan minuman yang dibuat dari jus lemon.
Kemurungan - lemon segar dan juga aroma limau kulit adalah perasaan menaikkan semangat dan boleh digunakan untuk membantu orang ramai mengatasi kemurungan.
Fever - jus lemon telah digunakan secara tradisi untuk membantu memecahkan demam. Ini mungkin disebabkan oleh kandungan yang tinggi vitamin C.
Tekanan darah tinggi - minum jus lemon dan limau memegang beberapa janji untuk mengurangkan tekanan darah tinggi.
Mengapa Jus Lemon Perlu Be Fresh
Semua manfaat di atas hanya berkaitan dengan minuman segar, jus unpasteurized. Ini kerana jus lemon botol / kapur, seperti jenis yang anda boleh membeli di kedai pada mereka lemon plastik kecil, telah dipanaskan kepada suhu yang tinggi dan terdedah kepada bahan pengawet yang berkesan memusnahkan sifat-sifat halus pemakanan.

Ia sentiasa terbaik untuk menggunakan hanya segar jus segar tulen lemon. Selain itu kebanyakan doktor mengesyorkan bahawa kita makan peratusan yang tinggi diet kita dalam bentuk makanan mentah segar

Cara Penggunaan Jus Lemon Fresh
Menggunakan lemon segar untuk kesihatan dan penyembuhan adalah benar-benar mudah sebenarnya. Hanya jus 1-3 sudu besar lemon atau jus limau dan campurkan dalam dengan secawan air. Anda juga boleh menambah sentuhan madu jika anda suka untuk meningkatkan rasa.

Walaupun anda boleh minum air lemon sepanjang hari, ia adalah penting untuk minum perkara pertama pada waktu pagi sebelum mengambil apa-apa lagi serta. Sebab untuk ini adalah bahawa jus lemon akan mengalkali perut dan memulakan hati anda ke berfungsi. Kedua-dua tugas-tugas yang lebih sukar jika anda sudah dimakan.

Apa yang perlu dilakukan seterusnya?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar