Senin, 09 November 2015

Wood Kulat, Kurma Merah dan Halia Adakah Baik untuk peredaran darah

Wood Kulat, Kurma Merah dan Halia Adakah Baik untuk peredaran darah

Kulat kayu dijual di kedai ubat Cina. Kadang-kadang orang tersalah anggap ia sebagai telinga awan. Mereka agak sama. Perbezaannya ialah kulat kayu adalah lebih besar daripada telinga awan. Ia biasanya dijual kering jadi anda perlu rendam sebelum memasak hidangan. Jika digunakan untuk tujuan perubatan, anda tidak perlu rendam. Ini kerana kita mengambil hanya jus selepas memasak dengan bahan-bahan lain.

Kulat kayu adalah percaya untuk meningkatkan peredaran darah dan adalah lebih baik bagi orang-orang yang juga rasa letih.

Kurma merah yang kecil, kedut bujur buah biji merah. Mereka adalah baik untuk peredaran darah dan meningkatkan daya ingatan. Kurma merah juga boleh ancaman sakit tekak, insomnia dan mereka yang kurang selera makan. Mereka juga baik untuk keletihan, tekanan darah tinggi dan keletihan fizikal.

Halia adalah kuning pucat dalam warna. Ia mempunyai nilai perubatan. Ia membantu untuk melegakan senak, sakit gas, cirit-birit, kekejangan perut dan membantu melancarkan peredaran darah. Halia juga boleh membantu untuk membuang toksin dari badan, membersihkan usus dan buah pinggang. Ia juga boleh membantu untuk mengeluarkan kahak dari paru-paru.

Ketiga-tiga bahan-bahan yang direbus bersama-sama dengan air sehingga semua bahan-bahan berkembang selama kira-kira setengah jam. Untuk menyediakan minuman perubatan ini, mengambil masa dua hingga tiga keping kulat kayu, 1 cawan kurma dan saiz ibu jari halia dihancurkan dengan 3 cawan air. Tambah lagi air jika mixtire yang terlalu tebal. Ia akan memberikan bau yang wangi apabila dimasak. Ia boleh diambil sekali seminggu untuk peredaran darah yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar