Senin, 09 November 2015

Neti Pot Bahaya - 3 Cara Mudah untuk Kurangkan Ia

Neti Pot Bahaya - 3 Cara Mudah untuk Kurangkan Ia

Cerita neti bahaya periuk melimpah ruah, berbisik dalam nada tenang antara pemula periuk neti dan neti veteran sekali-sekala. "Ia disengat begitu buruk, saya tidak selesai." Atau, "Ia merasakan seperti air penyeksaan." Atau, "telinga saya masih letusan. Apa? Tidak, lembu saya tidak kaok-kaokan, tetapi Apa awak katakan? Sesuatu tentang katil yeti?"

Masalah telinga diketepikan, semuanya menjadi sangat mengelirukan.

Seolah-olah cuba periuk neti - sama ada buat kali pertama atau selepas satu percubaan pertama tidak berjaya - tidak menakutkan cukup, kita mesti menghadapi ketakutan kami neti pot bahaya juga? Apakah yang dimaksudkan dengan tukang periuk neti yang perlu dilakukan?

Mengambil hati, guru neti masa depan. Apabila dilakukan dengan betul, dengan menggunakan periuk neti tidak boleh menyebabkan panik, sakit, tidak selesa, atau telinga masalah - kerana kebanyakan apa yang dipanggil bahaya adalah semata-mata kesilapan neti-newbie dalam menyamar. Syukurlah, kesilapan-kesilapan ini mudah dibetulkan dengan sedikit latihan dan beberapa neti pengetahuan.

Untuk pengalaman pengairan hidung selamat dan selesa, di bawah adalah tiga kesilapan yang sama untuk mengelakkan.

1. meniup hidung anda dengan tidak betul. Pengairan hidung hampir selalu melibatkan hidung bertiup. Ini berasa sangat produktif, kerana air masin yang mengalir melalui saluran hidung kita telah menipis mukus, menjadikan semua yang kesesakan keras tiba-tiba lebih bersedia untuk berganjak. Walau bagaimanapun, ini lendir baru menipis juga boleh berganjak ke tempat-tempat ia bukan milik - khususnya dalam saluran telinga. Untuk mengelakkan air atau lebih teruk lagi, mukus, ke dalam telinga anda bertiup, menahan keinginan untuk pasang satu lubang hidung sambil menghembus hidung, atau picit jambatan hidung anda semasa proses hidung meniup. Menyimpan hidung terbuka semasa bertiup, dan anda akan membantu memastikan mukus berakhir di mana ia tergolong, dalam tisu, tidak dedas sekitar di telinga anda.

2. Menggunakan Air Tidak Hidung mesra. Air terus daripada paip boleh menjadi neti besar tidak-tidak. Mengapa? Kerana apabila pegawai bandar raya mengucapkan selamat air, mereka biasanya bermakna untuk minum dan mandi, bukan untuk pengairan hidung. Sebagai permulaan, air paip sering dimuatkan dengan klorin - sesuatu rongga hidung kami menghargai jauh kurang daripada juruteknik kolam purata. Untuk pengalaman periuk neti yang lebih selesa, anda lebih baik membeli air suling, menggunakan air yang ditapis, atau mendidih air paip sekurang-kurangnya lima minit untuk melepaskan klorin. Hanya ingat, jika mendidih adalah laluan pilihan anda, jangan lupa untuk membiarkan air sejuk sebelum menuang ke dalam pot neti anda - kerana terdapat lebih daripada satu cara untuk membakar saluran hidung anda.

3. menggunakan yang salah Garam. Garam periuk neti harus tulen. Ini bermakna ia hendaklah bebas daripada iodin, agen anti-caking, pewarna makanan, dan lain-lain perkara Mesra bukan hidung. Ini peraturan daripada garam paling meja, semua garam perasa, dan sebahagian besar garam memasak didapati di dapur purata. Purity adalah yang terbaik, dan di sini sebabnya. Mereka bahan-bahan yang tidak perlu boleh menyebabkan iritasi saluran hidung sensitif. Jadi, melainkan anda telah membeli garam neti khusus atau sinus bilas "garam" paket, anda akan ingin memastikan bahan-senarai pada kotak garam anda mengatakan satu perkara, dan satu perkara sahaja - garam. Satu lagi petua cepat: Jika label mengatakan "selamat untuk penjerukan," anda mungkin di landasan yang betul. Gambar dan banyak lagi tips garam periuk neti boleh didapati di http://www.neti-netti-pot.com/neti-pot-salt.html.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar