Senin, 09 November 2015

Mahu Penyembuhan Anemia Naturally? Cuba Pemulihan Home

Mahu Penyembuhan Anemia Naturally? Cuba Pemulihan Home

Adakah anda sering mengadu tentang inactiveness, pening atau kelemahan selepas kerja rumah setiap hari? Nah maka anda mungkin boleh menjadi lemah atau mengalami anemia. Anemia yang disebut sebagai penyakit kesihatan yang paling biasa daripada semua penyakit. Ia terutamanya berlaku disebabkan oleh penurunan dalam kuantiti sel-sel darah merah di dalam badan.

Gejala utama Anemia:

Penderitaan pesakit anemia biasanya berasa kekurangan tenaga, pening, lemah, daya ingatan yang lemah, sesak nafas, sakit kepala dan berdebar-debar. Anemia juga boleh berlaku disebabkan oleh kehilangan berat darah dalam badan, pendarahan buasir, haid berat di kalangan wanita, penggunaan yang tidak mencukupi vitamin, zat besi dan protein dan kekurangan asid hidroklorik di dalam perut.

Walaupun, anemia boleh dirawat dengan mengambil ubat-ubatan tetapi kebanyakan doktor menasihatkan pesakit untuk meningkatkan pengambilan sayur-sayuran berdaun hijau dan buah-buahan untuk menyembuhkan secara semulajadi. Jadi, marilah kita menyedari rawatan rumah bermanfaat untuk Anemia.

Vitamin B12: Untuk menyembuhkan anemia secara semula jadi anda mungkin perlu mengambil vitamin B12 dalam diet anda dan anda mungkin perlu ini dengan cara mengambil produk tenusu atau barangan daging seperti hati atau buah pinggang.

Beets: Jus bit membuktikan ubat yang berkesan untuk mengubati anemia. Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil segelas jus bit setiap hari untuk menguatkan ketahanan kuasa badan.

Fenugreek: Fenugreek yang kaya dengan zat besi membuktikan untuk menjadi ubat yang berkesan untuk anemia. Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil daun halba dalam bentuk dimasak setiap hari.

Salad: Ambil daun salad setiap hari dalam diet anda dalam salad borang untuk menyembuhkan bermulanya anemia.

Bayam: bayam adalah sangat berguna dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam badan. Jadi, ia perlu diambil setiap hari dalam diet anda untuk mendapat keputusan yang berkesan.

Kacang soya: kacang soya yang kaya dengan zat besi dan protein membuktikan sebagai ubat rumah yang berkesan untuk anemia. Adalah dimaklumkan bahawa kaca separuh daripada susu soya boleh dimakan sekali sehari.

Badam: Badam bertindak sebagai ubat yang berkesan untuk anemia. Adalah dimaklumkan bahawa enam badam direndam semalaman di dalam air boleh dimakan awal pagi setiap hari untuk tiga bulan untuk hasil yang berkesan.

Bijan: Untuk menyembuhkan anemia, bijan hitam perlu direndam dalam air suam selama beberapa jam dan perlu dibuat ke dalam pes dan dimakan dengan susu sekali sehari.

Madu: Madu bertindak sebagai ubat yang berkesan untuk anemia. Minum sudu teh madu setiap hari untuk menikmati kesihatan yang sempurna.

Selain daripada itu terdapat banyak buah-buahan dan sayur-sayuran seperti pisang, anggur, plum, strawberi, kismis, lobak merah, lobak, saderi, tomato dan tarikh yang boleh membantu dalam menyembuhkan anemia secara semula jadi dan berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar