Senin, 09 November 2015

Mengapa Anda Perlu Cuba Untuk Kolesterol Rendah Tanpa Dadah

Mengapa Anda Perlu Cuba Untuk Kolesterol Rendah Tanpa Dadah

Banyak kali pengambilan statin dadah dengan sendiri tidak mencukupi. Doktor biasanya menetapkan niasin (vitamin B3) bagi pesakit untuk mengambil bersama-sama dengan ubat statin untuk memaksimumkan kesan ubat pada menurunkan kolesterol. Ubat ini dijangka akan menentukan berapa banyak badan akan menyerap kolesterol dan mengurangkan pengeluaran kolesterol oleh hati.

Walau bagaimanapun, ubat-ubatan preskripsi seperti statin datang dengan kesan sampingan yang ketara. Jika diambil dalam tempoh masa yang panjang, mereka boleh melakukan kerosakan yang teruk kepada hati. Begitu juga Niacin walaupun ia adalah vitamin B. Dan kerana hati kami adalah salah satu organ yang paling diperlukan, ia adalah yang terbaik untuk sentiasa berada di mencari untuk bagaimana untuk memastikan ia sihat dan cuba untuk mengelak daripada melakukan apa-apa cara untuk mencederakan ia . Oleh kerana itu, ketika mengambil ubat statin ditetapkan oleh doktor anda, adalah dinasihatkan untuk berbincang dengan doktor sama ada makanan tambahan hati-berkhasiat tambahan juga perlu ditambah. Orang-orang yang boleh baik untuk memulihkan kerosakan yang berlaku kepada hati adalah ekstrak susu thistle, ekstrak semanggi merah, dan akar dandelion. Antioksidan daripada makanan tambahan juga bermanfaat apabila ia datang untuk membaiki sel-sel rosak hati juga.

Bagi kesihatan jantung, yang merupakan salah satu daripada sebab kita cuba untuk mengelakkan masalah kolesterol tinggi, adalah dinasihatkan bahawa pesakit mengambil sekurang-kurangnya 100mg Co-enzim Q10 harian, untuk mengurangkan ketidakselesaan seperti mythopathy atau kesakitan otot dan kesakitan akibat daripada statin dadah. Co-enzim Q10 adalah mulanya bahan antioksidan, dan ia adalah bahagian yang penting dalam sumbangan pembangunan tenaga selular kami. Badan kita boleh menghasilkan dengan sendirinya tetapi seperti yang kita semakin tua, kurang dari itu dihasilkan secara semula jadi. Kajian menunjukkan bahawa pesakit kolesterol tinggi yang menjalani rawatan yang menyediakan 100 mg Co-enzim Q10, pada dos 100-400 SKM sehari menyaksikan peningkatan yang ketara dalam pengurangan kesakitan otot mereka sebanyak 40%. Walau bagaimanapun, ia adalah bijak untuk maklum yang keputusan berbeza-beza dalam setiap individu.

Ia amat disyorkan bahawa anda berunding dengan doktor anda sebelum mengambil apa-apa makanan tambahan untuk mengurangkan kolesterol tanpa dadah. Anda mungkin perlu untuk mula mengambil mereka dengan ubat-ubatan pada mulanya dan secara beransur-ansur mengurangkan jumlah dadah dan akhirnya melakukan tanpa. Ia juga adalah satu langkah yang bijak untuk sentiasa berada di mencari untuk penyelidikan perubatan terkini maklumat yang berguna boleh diakses oleh massa melalui internet hari ini. Pendekatan holistik dan semula jadi untuk kesejahteraan menjadi popular sebagai orang cuba untuk mengelakkan kesan-kesan sampingan ubat-ubatan preskripsi. Terdapat banyak cara mudah yang boleh anda lakukan untuk diri kamu sendiri bermula dan berada di jalan yang betul untuk jantung sihat. Dengan sentiasa sedar apa makanan untuk menurunkan kolesterol dan sentiasa mendapat aktif secara fizikal, itu sahaja boleh melakukan perubahan drastik kepada kesihatan anda secara keseluruhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar