Senin, 09 November 2015

Hati Berlemak Diet Guide - Tahu Yang Baik dan Bad

Hati Berlemak Diet Guide - Tahu Yang Baik dan Bad

A hati berlemak tumbuh disebabkan oleh pelbagai faktor. Obesiti, kehamilan, pengambilan terlalu banyak alkohol, dan tabiat makan yang buruk hanya sebahagian daripada mereka. Salah satu daripada fungsi hati adalah untuk memecahkan lemak yang dibawa masuk dari perut.

Walau bagaimanapun, masalah berlaku apabila terlalu banyak lemak daripada ia boleh memecahkan mencapai hati. Lemak ini anda perlu membina dan menyusup masuk ke dalam sel-sel hati. Apa-apa yang badan mengambil sama ada boleh memburukkan atau mengurangkan kerosakan yang di dalam hati. Untuk membantu menangani dengan keadaan ini, hati berlemak panduan diet perlu dibuat dan diikuti.

Sejak hati berlemak tidak boleh diubati tetapi mungkin untuk mengubah, diet yang sihat akan menjadi bantuan yang besar. Segala sesuatu yang dimakan oleh badan akan melalui hati. Jadi, jika badan mengambil masa dalam makanan yang tidak baik untuk kesihatan, ia bermakna bahawa badan terutamanya hati adalah dalam bahaya yang rosak.

Makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang tinggi kandungan vitamin dan mineral sebaik-baiknya mangan, selenium, vitamin B1, B2, B6 dan B12 akan dilakukan dengan baik kerana mereka boleh membantu dalam pembangunan, metabolisme dan pertumbuhan serta sederhana dalam pengeluaran tenaga daripada karbohidrat, protein dan lemak.

Diabetes boleh membangunkan hati berlemak juga kerana jika tahap gula dalam darah adalah tinggi ia juga bermakna bahawa terdapat peningkatan dalam paras kolesterol. Jadi pesakit harus mengelak daripada minum minuman manis dan makanan seperti ais krim, soda, dan kesesakan. Sebaliknya mempunyai buah-buahan segar sebagai sebahagian daripada diet anda untuk memuaskan gigi manis anda. Dan berhenti mengambil soda sebaliknya, minum air yang banyak untuk membantu anda menghapuskan toksin yang telah di badan anda.

Jangan masukkan makanan seperti produk tenusu, mentega, daging yang diproses, avokado, kek, biskut, ayam belanda, kuning telur dan ayam kerana mereka adalah tinggi dalam lemak tepu. Badan masih perlu mematuhi lemak keperluan harian pengambilan jadi ia adalah disyorkan untuk memasak sayur-sayuran dan ayam menggunakan minyak zaitun.

Makanan yang kaya dengan serat seperti sayur-sayuran yang tidak berkanji, bijirin penuh untuk barli contoh, beras merah, ungu atau coklat, oat, dieja, flaxseed, rai, Amaranth dan buah-buahan yang baik untuk hati berlemak. Walau bagaimanapun, beberapa sayur-sayuran berkanji seperti bit, lobak merah, kacang dan jagung perlu diambil secara sederhana. Kentang, parsnips dan beras putih tidak untuk dimasukkan ke dalam diet ini kerana mereka mempunyai GI yang tinggi.

Ini hati berlemak panduan diet perlu dipatuhi oleh sesiapa sahaja yang mengalami penyakit itu untuk tidak lagi bencana yang ditimpa kepada organ. Diet ini perlu pergi dengan bersenam setiap hari dan pembuangan lengkap pengambilan alkohol untuk kesihatan yang lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar