Senin, 09 November 2015

Mendapatkan Pengukuran Tepat Lemak Badan

Mendapatkan Pengukuran Tepat Lemak Badan

Sekiranya anda mahu untuk memantau atau mengawal peratusan lemak badan anda baru-baru ini maka garget utama untuk digunakan ialah penganalisis lemak badan. Terdapat pelbagai bentuk dan saiz alat ini, tetapi idea bagaimana untuk menggunakan mereka adalah sama. Kaedah ini penganalisis lemak badan elektronik adalah idea impedans bioelectric. A nadi elektronik menyakitkan dipindahkan dari satu hujung badan yang lain dan peranti ini mengukur kadar impedans yang bergerak masuk dan keluar dari penganalisis itu sendiri. Kerana lemak di dalam badan menunjukkan tahap yang lebih tinggi impedans daripada otot, peranti ini mempunyai keupayaan untuk menawarkan hasil yang tepat berdasarkan kelajuan di mana tenaga elektrik yang mampu melalui badan.

Banyak penganalisis lemak badan datang sebagai tangan diadakan peranti mana bergerak elektrik masuk dan keluar dari tangan. Ramai yang dibina kepada skala bilik mandi kerana denyutan elektrik melalui tisu lembut kaki. Memandangkan tahap baru-baru ini teknologi diperolehi dalam pasaran runcit, kedua-dua peranti memberi tahap yang baik ketepatan yang membantu pengguna untuk kerap memeriksa lemak badan.

Untuk menggunakan penganalisis lemak dengan berkesan dan juga terdapat beberapa perkara yang perlu diingat untuk mendapatkan ukuran yang tepat.

Pastikan untuk menggunakan masa yang betul

Sentiasa pastikan ukuran anda dikumpul setiap hari dan memastikan bahawa peranti yang sama digunakan setiap masa anda mengambil ukuran. Penyelidikan serta kajian telah menunjukkan bahawa dengan mengukur lemak badan anda dan berat diri anda sekurang-kurangnya sekali sehari adalah cara yang berjaya untuk mengekalkan peningkatan yang anda telah dibuat. Terdapat satu semangat yang luar biasa untuk apa sahaja jumlah itu menunjukkan pada skala. Jika mungkin ada penurunan berat badan anda, terdapat satu kuasa akan untuk terus menolak dan jika terdapat peningkatan dalam berat badan, maka tidak perlu membuat perubahan tambahan untuk mencapai matlamat yang diingini.

Jika anda rasa tidak berdaya dan dipaksa untuk mount pada skala yang dua atau tiga kali dalam sehari, memahami bahawa berat badan anda dan juga beberapa ukuran lain terus turun naik pada siang hari, dalam erti kata lain apa yang mungkin muncul pada skala itu boleh menipu. Jika mungkin anda masih mahu untuk melancarkan pada skala yang sering kali pada siang hari, pastikan anda menentukan lemak badan anda pada beberapa tempoh pada hari yang pada masa hampir sama setiap hari. Menggunakan ukuran ini, anda pasti untuk mendapatkan keputusan yang tepat badan setiap hari lemak yang akan memberi anda gambaran yang baik pembangunan keseluruhan anda. Jika anda mahu untuk digunakan sebaik sahaja sistem hari ini, pastikan ia sentiasa pada masa yang sama.

Keputusan boleh dipengaruhi oleh pakaian

Keputusan boleh diubah oleh pakaian. Dalam kes ini memastikan bahawa anda memakai pakaian yang sama setiap kali anda mengambil ukuran. Jika anda gunung skala di waktu pagi atau waktu malam, anda boleh mempertimbangkan untuk tidak berpakaian. Ini memberikan bacaan yang sangat tepat. Anda juga boleh berada di dalam pakaian dalam anda apabila mengambil ukuran.

Mengetahui bagaimana untuk mengukur lemak badan adalah cara yang baik untuk menurunkan berat badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar