Senin, 09 November 2015

Bagaimana sudut cheilitis Mempengaruhi Pesakit Its Dan Bagaimana Anda Boleh Rawat Ia

Bagaimana sudut cheilitis Mempengaruhi Pesakit Its Dan Bagaimana Anda Boleh Rawat Ia

Sudut cheilitis adalah luka radang di tepi mulut dan sering berlaku secara dua hala. Ia juga dikenali sebagai perleches, Cheilosis atau Vesicular sudut. Keadaan ini sering menjadi lebih teruk apabila retak dalam atau perpecahan mendapatkan koyak lebih, membuka permukaan baru untuk bakteria merebak ke. Ini juga boleh mencetuskan pendarahan yang teruk. Orang yang mengalami kencing manis, masalah tiroid dan orang yang mempunyai veneers salah dibaiki sering lebih terdedah kepada keadaan ini daripada yang lain. Tanda-tanda dan gejala sudut cheilitis adalah kelembutan tisu dan keradangan di sekitar tepi mulut, ulser, keretakan dan fissuring daripada sudut-sudut mulut, kemerahan dan saliran nanah.

Seperti yang ramai di antara anda mungkin sedia maklum, sudut cheilitis adalah jangkitan sangat tidak menyenangkan dan memalukan disebabkan oleh bakteria kulat yang membangun di sudut-sudut mulut. Tepi mulut pesakit itu boleh kering pada mulanya dan kemudian akhirnya berkembang menjadi luka, retak yang lebih besar atau fisur. Seperti yang luka menjadi lembap, kuman menyerang, infesting setiap permukaan terbuka yang mungkin, dan dengan itu menyebarkan masalah ini. Menjilat dari luka dan bibir boleh menyebabkan bibir retak dan akhirnya akan merebak luka selanjutnya. Jika keadaan ini dibiarkan, kawasan mulut keseluruhan anda akan penuh dengan bakteria, yang, jelas, bukan pemandangan yang sangat menarik. Kesakitan boleh menjadi lebih buruk, dan juga pendarahan, dan dalam kes yang teruk, menggunakan mulut anda boleh menjadi sangat sukar kerana ia akan menjadi tidak stabil, kering dan sepenuhnya tercemar.

Ramai penghidap sudut cheilitis mengalami serangan kecil dari penyakit ini setahun. Ia boleh menjadi mustahil untuk menghilangkan keadaan ini sekali dan untuk semua, kerana sesetengah rawatan dan sudut penawar cheilitis tidak menawarkan apa-apa relief yang berpanjangan dan hanya boleh menghilangkan masalah untuk jangka masa yang singkat. Ini, sebagai balasan, kos beratus-ratus dan beratus-ratus pesakit setiap tahun, semua untuk apa-apa.

Salah satu sudut banyak penawar cheilitis yang wujud pada masa kini, hanya segelintir daripada mereka benar-benar berkesan. Antara rawatan boleh bekerja untuk anda dan ada yang tidak mungkin, ia berbeza dari individu ke individu. Mujurlah, anda tidak perlu untuk menyelesaikan apa-apa dadah atau pil, seperti yang diketahui bahawa keadaan yang berkenaan boleh dirawat dengan ubat semula jadi dan ubat-ubatan yang dihasilkan daripada alam semula jadi. Sebagai permulaan, jika kes anda daripada sudut cheilitis masih pada peringkat awal, dalam hal ini bibir pecah-pecah, anda boleh berurusan dengan kekurangan pemakanan yang mungkin dengan mengambil makanan tambahan seperti vitamin B1 dan B12. Sekiranya keadaan anda adalah disebabkan oleh kelembapan yang tidak mencukupi, anda boleh melihat menggunakan mentega, zaitun atau minyak kelapa ke mulut anda, jika tidak, anda boleh menggunakan pelindung, salap bibir semula jadi. Ingat bahawa ini hanya akan melegakan keadaan anda dalam masa singkat dan tidak boleh digunakan sebagai ubat penuh pada.

Mangsa cheilitis sudut biasanya menjadi terpelihara dan ditarik balik dan mungkin tidak mahu muncul di khalayak ramai. Ia bukan sahaja memberi kesan kepada individu kesihatan keseluruhan, tetapi juga harga diri dan keyakinan diri. Jika anda melihat apa-apa petunjuk mencadangkan penyakit ini, pastikan anda merawat secepat mungkin. Sekiranya anda telah mencuba beberapa sudut penawar cheilitis dan sama sekali tidak telah membantu, menyiasat jenis yang berbeza dan melihat apa yang anda boleh mencari: ia bernilai cuba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar