Senin, 09 November 2015

Mari kita kaji Ubatan Herba Cina

Mari kita kaji Ubatan Herba Cina

Ubat herba Cina adalah salah satu cabang perubatan Cina yang menggunakan rawatan herba daripada di tanah besar China untuk menjaga masalah antara kebimbangan untuk kekejangan perut.

Terdapat beberapa kaedah unik klasifikasi untuk membezakan herba Cina yang disesuaikan dengan amalan perubatan China. Cina pakar-pakar perubatan herba mengkategorikan herba oleh The Four Natures, The Five Citarasa, The meridian, dan sistem alternatif yang menggunakan peringkat rendah, peringkat pertengahan dan peringkat tinggi untuk swing julat dari bahan-bahan toksik yang melampau, makanan tambahan perubatan dan fisiologi, untuk peningkatan rohani makanan tambahan kesihatan.

Satu jenis tertentu ubat herba Cina adalah ubat paten Cina yang grinds sehingga banyak herba menjadi serbuk atau kapsul dan mengikat mereka bersama-sama dengan madu. Kemudian, pil ini dijual untuk merawat pelbagai keadaan kesihatan. Ini tidak tanda niaga dalam erti kata biasa dengan perkataan kerana tiada siapa yang boleh kata-kata mudah paten, tetapi Gabung tertentu dipelihara oleh undang-undang hak cipta. Terdapat lebih 300 herba yang biasa digunakan pada masa ini dalam perubatan Cina, dan ini menyediakan banyak herba untuk memilih dari untuk Cina penjual ubat paten. Sejarah ringkas herba ini bermula sejak hampir 2,000 tahun.

Anda akan menemui beberapa herba asas yang mengambil keutamaan ke atas orang lain yang termasuk Astralagus, Dang Gui, Goji, Bupleurum, Halia, Licorice, Peony, dan Salvia.

Beberapa herba hanya diiktiraf mengikut nama Cina mereka dan beberapa mempunyai nama am Inggeris, namun orang-orang yang berbuat demikian, mereka termasuk Teh Loji, Korea Mint, Peking spurge, Golden Larch, Costus, Cina Timun, dan stringbush India.

Ubat paten Cina telah juga dirujuk sebagai formula herba klasik Cina yang membawa bersama-sama herba individu untuk keberkesanan yang lebih besar secara keseluruhan. Agak beberapa kombinasi ini telah dihasilkan oleh pengamal perubatan Perempuan daripada beberapa ribu tahun yang lalu, dan lain-lain adalah jenama baru dan direka setiap hari. Eksport rumusan ini adalah perniagaan besar untuk Cina pengamal perubatan herba dan perniagaan yang ingin mendapat keuntungan daripada mereka.

Ubat herba Cina juga boleh mengambil banyak bahagian dari tumbuhan atau bahagian-bahagian hanya khusus daripada setiap pokok, dan mereka termasuk daun, batang, bunga, akar, dan bahagian-bahagian lain haiwan yang kadang-kadang juga berfikir untuk spesies terancam. Walau bagaimanapun, kaedah-kaedah pengeluar telah menetapkan bahawa bahagian-bahagian badan yang tidak boleh dijual. Herba Cina lanjut disediakan dalam beberapa cara jika mereka tidak boleh diambil mentah seperti mendidih, merebus teh, atau tinctures.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar