Senin, 09 November 2015

Pengenalan Mimosa Root Bark

Pengenalan Mimosa Root Bark

Terdapat beberapa jika ada ujian makmal yang diterbitkan membandingkan dua jenis dikenali Mexico MHRB untuk MHRB Brazil. Ia telah didokumenkan dalam pelbagai Tepezcohuite menganalisis bahawa kedua-dua jenis Mexico adalah secara lisan aktif mengesahkan kesahihannya. Secara peribadi, sesiapa sahaja boleh bandingkan sahih Brazil Mimosa Hostilis Root Bark dengan jenis Mexico dengan melihat untuk melihat jika ia adalah secara lisan aktif tanpa menambah MAOI ke bru.

Terdapat 17 spesis liar Mimosa tumbuh di Mexico yang biasa disalah anggap sebagai Mimosa Hostilis atau Mimosa Tenuiflora. Hanya dua sumber sebenar Mexico MHRB datang dari country's dua jenis pokok Tepezcohuite.

Satu pokok Tepezcohuite mempunyai kulit kelabu dengan bunga putih dan satu lagi jenis mempunyai kulit hitam dengan bunga putih. Setiap jenis adalah sama kuat dan telah didapati sehingga 30% lebih kuat daripada kulit kayu Brazil. Ini mungkin disebabkan oleh dilema yang sedang berjalan sama ada kulit Brazil dibandingkan dengan Mexico Tepezcohuite tulen Mimosa Hostilis Root Bark. A tanda pasti ia adalah Mexico MHRB ialah ia tidak mempunyai bunga berwarna kuning, ungu atau merah jambu, ia sentiasa mempunyai bunga putih.

Pengenalan MHRB di Brazil boleh menjadi banyak yang lebih sukar walaupun untuk pengamal shaman berpengalaman kerana jenis yang banyak Mimosa Root Bark digunakan dalam ritual Jurema. Sebagai contoh, Mimosa Verrucosa (aka Jurema Branca or White Jurema) digunakan upacara oleh banyak suku di seluruh Brazil. Walau bagaimanapun, ini tidak tulen Mimosa Hostilis atau Mimosa Tenuiflora yang betul dipanggil Jurema Preta (aka Jurema Negra atau Hitam Jurema) di seluruh rantau ini.

Malangnya, terdapat banyak akaun atas suku-suku Jurema sebenar di Brazil tersilap mengenal pasti Jurema Branca (M. Verrucosa) sebagai M. Hostilis atau M. Tenuiflora yang sudah pasti menjadikan pengenalan diri di kalangan pengamal perubatan Brazil semua lebih menyusahkan, memakan masa dan mencabar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar