Senin, 09 November 2015

Reiki dan Berat Badan: Bagaimana Reiki Boleh Bantu Anda Kawal Berat Badan Anda

Reiki dan Berat Badan: Bagaimana Reiki Boleh Bantu Anda Kawal Berat Badan Anda

Reiki tidak selalunya dikaitkan dengan kehilangan berat badan, tetapi boleh menjadi tambahan yang positif kepada rejim kawalan berat badan anda.

Dalam dunia moden kita bertekanan demikian oleh kebimbangan mengenai ekonomi, hubungan kita, pekerjaan dan berita yang sering kita makan manis dan lemak melayan untuk menenangkan perasaan kita, membantu kita untuk relaks dan menjadikan kita berasa selamat.

Sebagai kanak-kanak, apabila kita menangis ibu bapa kita sering terganggu kita dengan gula-gula atau biskut untuk membantu kita berasa lebih baik dan sebagai orang dewasa kita sering boleh mencari rasa yang sama keselamatan kami merasa seperti kanak-kanak sebagai tindak balas kepada kebimbangan.

Reiki adalah satu sistem yang boleh diperhatikan diukur hanya di kesan, yang penyelidikan telah menunjukkan untuk mengurangkan kebimbangan, membantu bersantai, menggalakkan tidur yang nyenyak dan secara amnya meningkatkan kualiti hidup. Apabila kita tenang, kita jelas berasa kurang cemas dan oleh itu kurang cenderung untuk diri melegakan dengan makanan.

Apabila berdiet, penyelidikan semakin menunjukkan bahawa corak tidur yang baik lapan jam malam dalam kegelapan boleh menyokong penurunan berat badan.

Di samping itu, Level 2 pengamal dilatih dalam program untuk membantu mengurangkan tabiat buruk dan menggalakkan orang-orang yang baik. Kita mempunyai bukti anekdot bahawa ini boleh menjadi satu pengalaman yang sangat positif bagi mereka yang ingin mengawal berat badan dan mengurangkan BMI mereka (Body Mass Indicator) kepada nombor yang sihat. BMI dikira dengan mendarab berat dalam kilogram dengan ketinggian dalam meter kuasa dua atau berat dalam paun kali ketinggian dalam inci kuasa dua. BMI yang sihat adalah dalam lingkungan 18.5 - 25 dan BMI lebih 30 merupakan petunjuk bahawa berat tambahan menjadi risiko kesihatan.

Level 2 pengamal juga diberi program emosi yang boleh membantu orang ramai untuk berfikir secara berbeza tentang tabiat makan mereka, berasa lebih bersemangat dan secara amnya menjadi bermotivasi berkaitan dengan kesihatan mereka.

Di samping itu, rawatan Reiki tetap boleh membantu anda mengekalkan berat badan anda, sebaik sahaja anda telah mencapai matlamat anda. Berapa kali anda dieted, hilang berat badan, hanya untuk meletakkan ia di atas sekali lagi - dan banyak lagi - apabila anda telah selesai diet anda. Kita mempunyai bukti anekdot bahawa Reiki boleh membantu anda memilih untuk makan makanan yang sihat dengan rawatan biasa.

Reiki boleh membantu anda berehat dan mengurangkan kebimbangan bukan sahaja secara amnya, tetapi juga berkenaan dengan diet anda - kita sering bimbang sama ada diet kita sedang bekerja, sama ada ia bekerja cukup pantas dan berapa lama ia akan mengambil masa untuk mencapai berat badan matlamat kami. Reiki boleh membantu menghapuskan fikiran-fikiran yang berulang-ulang melalui kelonggaran dan pengurangan kebimbangan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar