Senin, 09 November 2015

Mampatan saraf sciatic oleh Piriformis otot

Mampatan saraf sciatic oleh Piriformis otot

Mampatan saraf sciatic oleh otot piriformis adalah spekulasi diagnostik diucapkan untuk ramai pesakit yang mengalami sciatica dan perkhidmatan berkaitan gejala badan yang lebih rendah, tetapi seolah-olah tidak mempunyai penjelasan yang tunjang pasti bagi kesakitan mereka. Sindrom Piriformis, kerana ia biasanya dipanggil, adalah diagnosis meningkat di sektor dorsopathy, walaupun banyak yang tidak konsisten dengan fakta-fakta mengenai keadaan dan penjelasan yang sering tidak logik mengapa ia berlaku. Dalam kajian saya yang luas sendiri sakit pinggang dan sciatica, saya bersetuju bahawa ini punggung otot mendalam memang terlibat dalam banyak sindrom sciatica, tetapi secara umumnya tidak untuk sebab-sebab dinamakan bertanggungjawab untuk sindrom piriformis.

Sindrom Piriformis adalah satu misteri kepada kebanyakan pesakit yang tidak pernah mendengar tentang otot itu sendiri atau mengapa ia boleh menghasilkan sakit di bahagian punggung, kaki dan / atau kaki. Diagnosis dibuat hampir secara eksklusif oleh ahli tulang dan lain-lain penyedia penjagaan alternatif, terutamanya orang-orang yang "tangan-on" rawatan menggunakan beberapa bentuk terapi manual. Keadaan ini berdasarkan fakta bahawa anatomi saraf sciatic sememangnya berjalan di bawah otot piriformis dan dalam beberapa kes benar-benar berjalan melalui otot. Ia mungkin kebetulan bahawa sejumlah besar pesakit yang terjejas oleh sakit piriformis yang menunjukkan saraf atipikal ini melalui keadaan otot.

Teori sindrom kesakitan menyatakan bahawa disebabkan oleh sebab-sebab tertentu, otot piriformis yang pengapit ke bawah pada saraf sciatic, memampatkan dan memperlihatkan gejala. Saya lihat ini berlaku di banyak pesakit, dan bersetuju bahawa sindrom adalah entiti klinikal yang amat nyata dalam sektor rawatan sakit belakang. Walau bagaimanapun, ini adalah di mana perjanjian-Ku dengan penyedia penjagaan yang berakhir pada keseluruhan ...

Penjaga Kebanyakan yang diagnosis sindrom piriformis menyalahkan beberapa keabnormalan struktur, bukannya penjelasan yang lebih logik. Sebilangan besar pesakit didiagnosis dengan kecederaan kepada piriformis, walaupun tidak ada sejarah atau penjelasan bagi kecederaan itu. Lain didiagnosis menghidap saraf atipikal melalui keadaan otot, yang dikenali tidak bersalah di dalam ramai pesakit yang tidak sakit sama sekali, walaupun kehadiran ketidakteraturan dalam anatomi mereka. Masih orang lain didiagnosis sebagai mempunyai piriformis masalah akibat ketidakseimbangan otot dan kebimbangan postur. Dalam pengalaman saya, ini adalah penjelasan kambing hitam dalam kebanyakan kes, walaupun beberapa mungkin keputusan yang dibuat secara diagnostik tepat. Penjelasan yang lebih logik dan masuk akal mengapa sindrom piriformis berlaku sudah pasti iskemia serantau.

Dalam pengalaman saya, meniru sakit piriformis kejadian kekurangan oksigen di mana sahaja di anatomi. Otot masuk ke dalam kekejangan, menyediakan "cengkaman maut" pada saraf sciatic, menggubal jenis kesakitan, kesemutan, kelemahan dan kebas doktor lihat sehari-hari pada pesakit didiagnosis. Kecederaan tidak akan jelaskan sifat kronik dan rawatan tahan sindrom kesakitan, tetapi iskemia berterusan pasti akan. Keabnormalan anatomi boleh bermain ke mengapa sesetengah orang mengalami sakit di sini berbanding dengan kawasan-kawasan lain, tetapi pasti tidak penyebab kepada dirinya. Ini diperkukuh oleh jumlah yang besar pesakit piriformis disahkan yang tidak menunjukkan saraf melalui aturan otot dan bilangan besar orang-orang yang mempunyai keabnormalan, tetapi tidak mempunyai sakit ... Sudah tentu, terdapat juga bilangan besar pesakit yang mempunyai sakit di atas di mana piriformis wujud, menjadikan keseluruhan teori daripada piriformis penyebaban berdedikasi terbang hak ke luar tingkap ...

Ketidakberkesanan rawatan tradisional untuk sakit piriformis adalah salah satu penyokong paling menentukan sesuatu penyebaban iskemia, kerana perubahan struktur digubal melalui pembedahan jarang membantu keadaan, manakala kaedah yang menyediakan edaran (dan oleh itu pengoksigenan) meningkat, termasuk urut, jangan menyediakan ditandakan, tetapi kelegaan sementara. Sudah tentu, bahagian yang paling penting yang menyokong bukti adalah hakikat bahawa terapi pengetahuan, modaliti semata-mata bukan fizikal, boleh menyembuhkan sakit selama-lamanya, tanpa apa-apa rawatan perubatan, dalam kebanyakan kes kronik. Ini adalah sistem yang sama penjagaan dipelopori oleh dunia yang terkenal Dr. John E. Sarno di Rusk Institut Perubatan Pemulihan di Pusat Perubatan NYC dan juga penawar yang sama yang digunakan oleh penulis yang rendah hati ini untuk menamatkan 18 tahun lama ngeri belakang kesakitan dan sciatica.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar