Senin, 09 November 2015

Pemulihan Nyawa semula jadi

Pemulihan Nyawa semula jadi

Lihatlah sebahagian daripada Pemulihan semula jadi untuk masalah yang sangat umum. Cuba ubat-ubatan ini di rumah anda dan mengelakkan banyak ubat bukan racun. Oleh kerana kualiti udara yang teruk, mukus dan sisa mendapatkan terkumpul dalam sinus dan menyebabkan selesema biasa dan kerengsaan. Anda boleh membersihkan saluran hidung dengan air masin suam dan sembuh tanpa mengambil apa-apa "perubatan." Gunakan netipots untuk membersihkan saluran hidung.

Gula rasanya manis tetapi anda harus mengelakkan makan gula halus kerana ia tidak mempunyai vitamin dan nutrien. Gula ditapis mengacu pada nutrien badan untuk memetabolismekan dan dengan itu memberi kesan kepada sistem imun. Gunakan pengganti gula semula jadi seperti stevia dan mengelakkan diri anda daripada banyak penyakit yang disebabkan oleh gula halus.

Campuran bahawa lebah madu dapati daripada sumber-sumber botani adalah baik untuk melawan jangkitan virus. Echinacea, yang dikenali sebagai cornflower ungu, dikenali untuk merangsang sistem imun dan mempunyai keupayaan untuk mengurangkan jangkitan. Sifat menjaga semua daripada kita tetapi kitalah yang tidak mengambil kira alam semula jadi dengan memotong hutan, pencemaran sungai dan udara kita. Jika kita dapat memelihara alam semula jadi barulah alam semula jadi akan membiarkan kita.

Remedy dengan produk-produk semula jadi tidak adalah terapi baru dan bukan tradisi lama umur. Ubat pertama sudah tentu daun, biji, buah-buahan atau bunga. Manusia mendapat inspirasi daripada alam semula jadi dan mula menghasilkan ubat-ubatan dengan bahan kimia. Ubat baru cepat menyembuhkan (atau memudahkan penyakit sementara) tetapi kesan kepada kesihatan keseluruhan dengan cara yang negatif. Sebaliknya, sifat mengajar kita untuk mengambil langkah berjaga-jaga.

Pemulihan semula jadi berdiri untuk tips yang anda ikuti dan langkah berjaga-jaga yang anda ambil. Mengambil hati anda sebagai contoh. Jika anda boleh membangunkan pandangan yang positif, bersenam secara teratur dan menjaga kesihatan maka ada sedikit peluang untuk anda mendapat penyakit jantung. Lihat sahaja sifat dan melihat bagaimana tumbuh-tumbuhan hidup, bagaimana bunga mekar dan bagaimana buah-buahan masak. Ada masa yang sesuai untuk segala-galanya. Sama halnya dengan ubat dengan bahan-bahan semula jadi. Mereka akan membasmi penyakit ini tetapi selepas tempoh masa tertentu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar