Senin, 09 November 2015

Bagaimana Untuk Berhenti Berpeluh ketiak secara kekal

Bagaimana Untuk Berhenti Berpeluh ketiak secara kekal

Jika anda membaca artikel ini maka anda mungkin mengalami peluh berlebihan. Keadaan perubatan dipanggil hiperhidrosis dan ia memberi kesan kepada berjuta-juta orang di seluruh dunia. Jika anda sedang mengalami keadaan ini maka anda akan mengalami peluh berlebihan di bawah ketiakmu, bagaimanapun, keadaan ini turut boleh memberi kesan kepada muka, tangan dan kaki.

Kajian telah mendapati bahawa kebanyakan orang yang mengalami keadaan ini mempunyai kelenjar peluh yang terlalu aktif. Masalah ini boleh menjadi sangat memalukan dan memberi kesan psikologi yang besar kepada orang yang mengalami keadaan itu. Ia juga penting untuk ambil perhatian bahawa keadaan ini boleh menjejaskan kedua-dua lelaki dan wanita semua peringkat umur.

Apabila masalah ini mula-mula muncul anda mungkin akan menjadi sangat bimbang kerana kebanyakan orang hanya rasa tidak ada penawar untuk keadaan dan masalah ini akan ada pada mereka untuk hidup. Walau bagaimanapun ini tidak benar kerana kini terdapat banyak remedi rumah semula jadi yang boleh berhenti berpeluh ketiak secara kekal.

Pada mulanya anda perlu mengeluarkan rambut di bawah ketiak anda, ini akan menghilangkan bakteria yang boleh menyebabkan anda berpeluh berlebihan dan ia juga akan menghilangkan bau yang tidak menyenangkan.

Anda juga harus cuba untuk memakai pakaian yang selesa dan yang diperbuat daripada kapas, ini akan membolehkan udara segar untuk sampai ke permukaan kulit anda, menjaga tubuh anda sejuk dan akan membantu menghentikan berpeluh ketiak.

Anda juga harus mengelak daripada makan makanan tertentu seperti bawang putih, bawang merah dan makanan pedas. Pastikan anda menggunakan deodoran yang kuat ke atas setiap hari. Pastikan bahawa anda mempunyai pengambilan yang tinggi cecair yang akan membuat anda terhidrat dan juga akan mengurangkan suhu badan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar