Senin, 09 November 2015

Latihan Craniosacral Dalam Pediatrics

Latihan Craniosacral Dalam Pediatrics

Latihan Craniosacral dalam pediatrik boleh dengan mudah dikelaskan sebagai alat kehidupan meningkatkan dalam pembangunan dan rawatan gangguan kanak-kanak. Rawatan ini digunakan untuk memudahkan kira-kira, penjajaran semula dan bertenang dalam bayi. Malah, Pengetahuan Denmark dan Pusat Penyelidikan Perubatan Alternatif, menggalakkan pengetahuan asas falsafah terapi alternatif dan perubatan herba, termasuk terapi craniosacral, dalam usaha untuk meningkatkan kesedaran mengenai nilai modaliti ini luar biasa.

Dalam struktur dan fungsi badan, tulang-tulang pada rahmat tisu lembut dan keseluruhan sistem bergantung kepada cekap "mencuci dan apungan" kesan yang dibekalkan oleh sistem bendalir. Sistem-sistem ini mempunyai gerakan semula jadi, seolah-olah setiap sel terdiri daripada entiti sendiri dengan nadi dapat dirasai sendiri dan irama, namun dalam keajaiban tubuh manusia, fungsi secara keseluruhan. Pepatah Cina ada menyebut: "Pergerakan memberikan kesihatan dan kehidupan Genangan membawa penyakit dan kematian.."

Sistem craniosacral terdiri daripada tulang-tulang tengkorak dan tulang belakang, lapisan tengkorak (meninges), membran intrakranial dan tiub membran yang menempatkan saraf tunjang. Bahagian dalam sistem ini dibasuh alih oleh laut yang melimpah cecair serebrospina. Sistem craniosacral sihat adalah salah satu yang mempunyai walaupun gerakan antara semua tulang komponen, sistem membran percuma dan cecair serebrospina yang mengalir pada kadar yang berirama dari 8-12 kitaran / minit. Ini menjadi asas kepada latihan craniosacral.

Ahli terapi latihan craniosacral, menggunakan sentuhan yang sangat ringan (tidak melebihi 5 gram) pada tubuh kanak-kanak untuk menyambung kepada irama craniosacral, kemudian memegang jawatan itu sehingga pelepasan dicapai. Walaupun rawatan biasanya dirasai untuk menenangkan kepada bayi, tempoh yang singkat tidak selesa mungkin dialami sebelum sibuk.
Berikut adalah langkah-langkah asas dalam mana-mana sesi rawatan, untuk keluaran akan menjadi lengkap:

1. "Rasa irama", seperti gelombang laut yang lembut mengalir
2. "Berkomunikasi" dengan aliran dan zon dalam di blok
3. "Tawaran tenaga" ke zon rawatan untuk memulakan bersantai
4. "Niat melepaskan"
5. "Ikut pembebasan" sehingga tisu melembutkan lengkap berlaku

Beberapa masalah biasa pada kanak-kanak yang mendapat manfaat daripada kerja-kerja ini termasuk:

1. Plagiocephaly (kepala cacat): tengkorak rata dan mata yang tidak rata dan telinga
2. Torticollis
3. jangkitan telinga kronik
4. Colic
5. Tidur dan gangguan makan
6. isu Orthodontia
7. Autism, ADD, ADHD
8. Hydrocephalous dan VP shunt
9. Sawan
10. Sakit Kepala
11. TIA dan strok zaman kanak-kanak

Menarik adalah hakikat bahawa jika tidak dirawat, keadaan ini juga bertindak balas terhadap terapi mahir dalam latihan craniosacral, walaupun dalam alam dewasa. Rebecca Bunga, ahli terapi craniosacral pada kakitangan di Institut Upledger berkata: "Saya telah melihat bentuk kepala dan ciri-ciri wajah perubahan wanita berusia 60 tahun dalam masa kurang daripada enam sesi terapi craniosacral!"

Walaupun tanpa latihan craniosacral anda boleh merawat bayi anda di rumah. Kanak-kanak itu boleh hamparkan di tangan anda, terjaga atau tidur. Menyokong dan perlahan-lahan meletakkan tapak tangan di bawah ekor-tulang bayi semasa memegang kepala bayi yang baru lahir dalam penjahat lengan anda. Letakkan jari anda perlahan-lahan ke dalam mulut bayi. Mendorong atau meningkatkan tindak balas menghisap dengan menghantar tenaga berirama lembut dan sentuhan, melalui lelangit kanak-kanak, iaitu bumbung mulut. Amalan berulang teknik ini boleh menyebabkan anda dapat mengambil irama craniosacral anak anda sendiri. Anda kemudiannya akan memainkan peranan penting dalam daya kehidupan baru di dalam perkembangan anak anda walaupun tanpa latihan craniosacral.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar