Senin, 09 November 2015

Being Vegan dan Proud Of It

Being Vegan dan Proud Of It

Saya suka memasak. Ia adalah salah satu perkara kegemaran saya lakukan, dan adalah akibat langsung daripada cinta saya untuk makanan dan untuk makan. Terdapat hanya satu perasaan yang menyeronokkan apabila saya dapat menyediakan semua bahan-bahan yang indah dan dapat menggabungkan mereka ke dalam satu hidangan yang lazat demi satu. Keluarga saya hanya tidak boleh mendapatkan lebih masakan saya, dan setiap kali ada perhimpunan atau perjumpaan, saya sentiasa salah seorang daripada mereka ditugaskan untuk sibuk di dapur. Malah apabila saya menjadi vegan dan menukar diet saya sepenuhnya, saya masih dianggap berada dalam permintaan di dapur.

Peralihan saya untuk veganism mengambil banyak dengan kejutan. Saya telah dikenali untuk suka makanan begitu banyak dan saya harus mengakui bahawa saya sangat separa untuk makan daging. Yang bermula sejak dan secara langsung dipengaruhi oleh keluarga saya. Kita semua pencinta besar makanan, dan telah akhirnya mempunyai kecenderungan untuk berat badan berlebihan. Dalam kes saya, saya tidak apa yang anda boleh memanggil gemuk, tetapi saya telah menjadi berat sedikit mencabar beberapa tahun lepas. Saya mula sedar, lebih setahun yang lalu, perubahan yang tidak dapat dielakkan, dan sebagainya saya mengkaji kemungkinan yang terbuka untuk saya.

Saya tidak sengaja bertemu dengan veganism atas Internet, dan ia segera menarik perhatian saya. Terdapat sesuatu yang logik tentang apa yang ia katakan, dan saya hanya berfikir bahawa ia adalah gaya hidup yang terbaik bahawa sesiapa sahaja boleh. Terdapat terlalu banyak positif mengenainya, pada pendapat saya. Jadi dari saya pergi, dan secara beransur-ansur mengambil cabaran untuk sepenuhnya menukar diet saya. Saya bangga untuk mengatakan bahawa saya akhirnya berjaya menjadi untuk menjadi vegan sepenuh masa, dan saya juga belajar beberapa dia gourmet hidangan yang ada vegan. Mereka adalah hidangan yang sama bahawa saya kini memasak untuk rakan-rakan dan keluarga, dan telah menjadi hit walaupun bukan vegan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar