Senin, 09 November 2015

Menyembuhkan Untuk sudut cheilitis - Pemulihan semula jadi

Menyembuhkan Untuk sudut cheilitis - Pemulihan semula jadi

Adakah anda pernah mengalami sudut cheilitis? Jika anda mempunyai anda tidak akan bersendirian kerana ramai orang mengalami keadaan ini achy hodoh yang terdapat pada sisi mulut seseorang. Ia sering disebabkan oleh pembentukan air liur di tepi mulut. Ini kelembapan hangat adalah tempat pembiakan yang sesuai untuk bakteria dan kulat. Syukurlah keadaan ini dapat disembuhkan dalam pelbagai cara dan juga sangat cepat jika rawatan yang betul adalah jenis. Anda boleh sama ada ia dilakukan cara perubatan atau cara herba. Kebanyakan orang hari ini, merawat keadaan ini dengan beberapa jenis ubat yang mereka sumber dari farmasi.

Jika cheilitis dirawat segera gejala boleh hilang dalam masa beberapa hari. Tetapi jika tidak dirawat kulit boleh retak dan berdarah dan kerak hodoh akan mula membentuk. Ini sangat menyakitkan, dan juga sangat memalukan. Ramai orang tidak sedar bahawa terdapat banyak remedi rumah yang amat berkesan dalam rawatan cheilitis sudut.

Penawar standard ortodoks untuk sudut cheilitis adalah untuk memohon krim steroid topikal atau krim anti kulat dan ia perlu membunuh bakteria dalam beberapa beberapa hari. Tetapi seperti yang saya sebutkan sebelum ini terdapat penawar rumah untuk cheilitis yang amat berkesan dalam membersihkan keadaan ini.

Perhatian kepada pemakanan:

Terdapat boleh beberapa sebab-sebab pemakanan keadaan ini. Jika sebab di sebalik cheilitis adalah jangkitan yis yang dipanggil Candida albicans, kemudian mematuhi diet yang ketat yang meninggalkan apa-apa yang beragi, akan membersihkan keadaan. Dengan minum banyak air anda boleh menjaga kulit terhidrat yang membantu proses penyembuhan. Kekurangan vitamin B juga telah ditemui sebagai punca dalam beberapa kes sudut cheilitis. Jadi ia akan menjadi satu idea yang baik untuk mula mengambil makanan tambahan itu, sebagai sebahagian daripada rawatan walaupun anda tidak pasti sama ada anda adalah vitamin B kekurangan.

Perubahan diet adalah salah satu cara semula jadi untuk merawat sudut cheilitis. Satu lagi cara yang mudah adalah dengan hanya biarkan kawasan kering secara semula jadi, menafikan kelembapan kebuluran bakteria dan kulat. Ubat topikal buatan sendiri boleh dibuat dengan memuat membuat diri penyembuhan dengan Vaseline dan minyak pokok teh. Minyak pokok teh adalah minyak semula jadi bakteria anti dan berkesan akan membunuh semua bakteria dan kulat. Cara lain adalah dengan menyeka natrium bikarbonat (baking soda) ke kawasan yang terjejas. Ini mempunyai kesan yang hebat sebagai ubat semula jadi untuk sudut cheilitis. Menggosok minyak zaitun pada bibir, juga melembapkan dan membunuh dari bakteria yang boleh mengintai di sekitar kawasan mulut. Kadang-kadang gigi palsu yang tidak sesuai dengan betul boleh menjadi punca air liur yang berlebihan di bahagian sisi mulut jadi pastikan untuk membersihkan gigi palsu anda dengan meletakkan mereka dalam larutan air dan peluntur isi rumah.

Penawar untuk cheilitis sudut banyak semulajadi dan ubat-ubatan, dan cara setiap orang bertindak balas kepada rawatan adalah berbeza. Jadi, pilih mana-mana cara yang terbaik untuk anda. Namun sebelum pergi ke farmasi, membuka kabinet dapur anda untuk melihat apa yang ada di tangan untuk menyembuhkan secara semulajadi cheilitis sudut. Dan menonton mereka kudis hodoh pedih hilang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar