Senin, 09 November 2015

Beri Perhatian kepada 6 Telltale Tanda-tanda batu buah pinggang untuk Elakkan Kecemasan Perubatan

Beri Perhatian kepada 6 Telltale Tanda-tanda batu buah pinggang untuk Elakkan Kecemasan Perubatan

Saiz batu karang bergantung banyak kepada berapa cepat satu respons kepada gejala. Saiz purata batu adalah di antara 5mm dan 10mm atau lebih besar. Ia biasanya boleh diluluskan tanpa bantuan perubatan. Malah, ramai orang sebenarnya akan meluluskan satu batu atau dua dalam hidup mereka dan bahkan tidak menyedarinya, kerana saiz yang kecil dan kurang komplikasi. Beberapa batu terperangkap apabila mereka yang agak kecil. Dalam hal ini, doktor mungkin menetapkan ubat sakit dan lihat jika batu itu akan berlalu tanpa campur tangan. Satu lagi pilihan yang popular adalah dengan menggunakan sistem rawatan semula jadi doktor diluluskan untuk membubarkan batu karang.

Apabila batu mencapai saiz yang agak besar dan menyebabkan simptom kesakitan, ia adalah penting untuk mendapatkan bantuan perubatan, yang mungkin memerlukan prosedur pembedahan. Jika tidak, jangkitan kencing, pendarahan dalaman dan kerosakan buah pinggang boleh berlaku. Dan jika keadaan ini diabaikan atau terlepas pandang, penderitaan yang boleh membawa kepada kematian. Menyedari tanda-tanda awal adalah penting kerana ia memberikan anda lebih fleksibiliti apabila memilih penyelesaian semula jadi perubatan, pembedahan atau semua.

Pesakit mungkin merasa kelembutan atau sakit di bahagian bawah abdomen, belakang, pangkal paha, kemaluan, kawasan rusuk atau gabungan bahagian-bahagian ini. Sayap pada dasarnya kawasan di sebelah abdomen bawah tulang rusuk dan bahagian atas pinggang. Bagi sesetengah orang, ia adalah jenis sakit kekejangan yang mana tidak ada bantuan. Kebanyakan masa ia tiba-tiba dan amat sangat, tetapi kadang-kadang, gejala yang teruk didahului oleh kurang selesa kabur di bahagian abdomen. Ini sering tanda-tanda awal batu karang. Setiap kali anda mengalami darah dalam air kencing anda atau jenis sakit yang dihuraikan di atas, mendapatkan rawatan perubatan harus Kursus pertama tindakan anda untuk mengelakkan komplikasi selanjutnya.

1. Batu Kecil Sakit
Anda boleh cuba menukar kedudukan anda dan mungkin terdapat detik-detik kebebasan dari rasa sakit, hanya untuk mempunyai ia kembali dengan kekuatan yang sama. Ini adalah hasil daripada kontrak ureteric otot dan santai dalam usaha untuk bergerak batu itu. Sebuah batu kecil sering boleh menyebabkan sakit lebih daripada satu yang besar. Sebuah batu kecil adalah amat sesuai untuk terjebak dalam otot daripada ureter. Dalam kes ini, keradangan adalah lebih teruk dan seterusnya begitu juga dengan kesakitan.

2. Tanda-tanda Jangkitan
Gejala mungkin seterusnya perasan perubahan warna atau kejelasan air kencing. Air kencing keruh atau merah jambu air kencing / merah adalah tanda-tanda bahaya. Mendung air kencing adalah tanda jangkitan yang disebabkan oleh bakteria. Apa yang anda lihat adalah protein. Membakar sebagai air kencing dimasukkan dan bau busuk juga akan berlaku. Iritasi yang timbul daripada pundi kencing, buah pinggang dan ureter akan menyebabkan pendarahan di dalam air kencing.

3. Muntah
Apabila batu karang yang besar tidak hadir, menyekat saluran kencing adalah lebih teruk. Kerap membuang air kecil dan menyakitkan mungkin. Di samping itu, seperti batu berlangsung, mungkin ada loya dan mungkin muntah. Ini adalah disebabkan oleh saiz batu dan penyempitan organ-organ dalam abdomen. Mengambil apa-apa ketidakselesaan ringan kepada teruk dalam saluran kencing serius kerana ia merupakan gejala-tanda

4. Kerap membuang air kecil
Kerap membuang air kecil merupakan gejala yang biasa. Oleh kerana kerengsaan pada buah pinggang dan ureter (tiub otot menggerakkan air kencing ke pundi kencing dari buah pinggang), pesakit berasa keperluan berterusan untuk membuang air kecil. Jangkitan membuat perasaan ini lebih teruk. Oleh kerana menyekat laluan air kencing, ia akan sentiasa berasa seolah-olah pundi kencing tidak betul kosong. Sensasi ini menjadi lebih teruk lebih dekat batu sampai ke pundi kencing.

5. Tersumbat
Terdapat peluang yang batu karang yang benar-benar boleh menyekat bahagian atas uretra. Jika air kencing tidak boleh kosong dari pundi kencing melalui uretra, pesakit tidak boleh menjatuhkan apa-apa air kencing. Ini kecemasan. Pembedahan ini boleh berlaku dalam kes seperti ini. Ada kalanya memasukkan kateter boleh mengusir batu. Terdapat juga prosedur pembedahan yang melampau dipanggil ureterostomy di mana saluran Kencing dibuka untuk membolehkan air kencing untuk lulus keluar dari tubuh.

6. Gejala selesema seperti
Selalunya pesakit boleh mempunyai gejala serupa dengan selesema. Sakit badan umum, menggigil dan demam disertai dengan sembelit atau cirit-birit. Gejala-gejala tertentu boleh berlaku disebabkan oleh jangkitan saluran kencing. Kesakitan faraj atau sakit buah zakar adalah gejala batu karang peringkat lewat.

Walaupun gejala batu karang yang agak jelas, mereka sering diabaikan oleh orang yang mengalaminya mereka. Sebelum mereka menjadi yang diserah simpan di ureter atau uretra, bantuan perubatan harus dicari. Ini boleh mengelakkan kerosakan yang lebih teruk kepada ureter, salur kencing dan buah pinggang. Pada peringkat akhir, antibiotik yang ditetapkan untuk melawan jangkitan saluran kencing. Tindakan seperti perubahan pemakanan dan pengambilan cecair meningkat adalah bahan-bahan utama untuk mencegah gejala-gejala ini kadang-kadang menyeksakan. Jika anda ingin menghentikan batu masa depan dan menyiasat rawatan semula jadi batu karang, jangan tunggu sehingga kesakitan tiba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar