Senin, 09 November 2015

Keperluan asas untuk Calon Pemindahan

Keperluan asas untuk Calon Pemindahan

Texas doktor melakukan beribu-ribu pembedahan pemindahan berjaya setiap tahun. Di North Texas, sebuah institut pemindahan terkemuka di rantau ini melaksanakan operasi menyelamatkan nyawa bagi orang-orang di Texas dan seterusnya.

Seorang pesakit North Texas dengan mudah boleh mencari, Irving, Texas, pakar bedah pemindahan yang berkelayakan jika mereka perlu menghadapi kegagalan organ tertentu. Namun, hanya kerana seseorang itu memerlukan organ, ia tidak bermakna mereka secara automatik akan mendapat dalam senarai pemindahan.

Oleh kerana permintaan yang tinggi, setiap orang dengan organ teruk berpenyakit atau rosak tidak akan menerima satu, dan doktor perlu mengambil kira banyak faktor untuk melayakkan pesakit sebagai calon pemindahan. Seorang pakar bedah tidak membuat keputusan ini sahaja, tetapi jawatankuasa di pusat pemindahan, mengikuti garis panduan yang ketat, membuat keputusan muktamad.

Khusus kelayakan penerima organ berbeza-beza mengikut mana organ dia perlu, tetapi kaedah-kaedah asas memohon untuk semua keadaan. Sebagai contoh, doktor mesti melihat bukti bahawa pesakit mempunyai rangkaian sokongan yang kuat daripada keluarga atau rakan-rakan bersedia untuk membantu mereka dalam peringkat pemulihan yang penting selepas pembedahan. Ia juga merangkumi kaunseling untuk keluarga dan kelas untuk mendidik semua yang terlibat kepada apa yang diharapkan.

Doktor pemindahan perlu mengambil kira isu-isu pesakit kesihatan yang lain, selain organ berpenyakit. Jika fizikal penilaian mendedahkan satu lagi penyakit maju, seperti kanser, ini boleh mengecualikan mereka sebagai calon. Sebaliknya, ujian boleh menunjukkan organ pesakit tidak berpenyakit cukup untuk menjamin operasi lagi.

Pasukan itu juga akan memerintahkan penilaian psikologi untuk memastikan kestabilan mental pesakit. Apa-apa keadaan mental yang tidak dirawat atau penyakit boleh menghalang pemohon daripada membuat keputusan penjagaan kesihatan yang betul sebelum dan selepas pembedahan.

Calon yang berpotensi mesti menunjukkan minat terhadap kesihatan mereka sendiri dan kesediaan untuk bekerjasama dengan doktor. Mereka harus mengikuti semua rawatan yang disyorkan dan menahan diri dari apa-apa tingkah laku yang tidak sihat, seperti penggunaan dadah atau alkohol. Jika penyalahgunaan dadah adalah satu isu pada masa lalu, pesakit perlu kekal "bersih" untuk tempoh masa yang tertentu sebelum ditempatkan mungkin mereka di dalam senarai.

Pemindahan A boleh menimbulkan beban kewangan utama. Oleh itu, keadaan kewangan keluarga memainkan peranan dalam keputusan itu. Seorang kaunselor kewangan bekerja dengan pesakit dan keluarga untuk menentukan sama ada ia boleh meliputi pengendalian dan semua perbelanjaan yang berkaitan, seperti jagaan lanjutan dan ubat-ubatan. Jika mereka tidak mempunyai perlindungan insurans yang betul, kaunselor kewangan dan pekerja sosial juga membantu keluarga mencari alternatif kewangan, seperti Medicaid atau badan amal lain.

Garis panduan asas dan keperluan memastikan pengagihan organ yang betul dan adil untuk semua penerima yang berpotensi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar